tirsdag den 2. september 2014

Spare-eksperimentet, og madplan uge 36

Så igår på DR's hjemmeside det første program i serien Spare-eksperimentet. Kan godt lide den slags programmer.  Og det sætter jo som altid tankerne igang. Vurderer egne vaner og uvaner....ønsker om bedre vaner. Intentioner. 

Lige nu tænker jeg følgende tiltag her hjemme.
- indkøb og installering af sparebruser... Og slukke vandet mens jeg sæber mig ind. 
- fortsætte med at slukke helt for elektriske apparater så som tv mm istedet for stand by.
- ikke lade mig lokke til alle de her fine morgenmadsprodukter.....når havregryn og knækbrød mm faktisk er ret sundt, billigt og godt
- fortsat lave madplan og minimere spild af mad.

Og der skal nok komme flere tiltag. 
Bla er jeg igang med lidt besværligt at ændre mit mobilabbonement....nået man har et simkort der er tilbage fra Teledanmarks tid...stemmer simkort nummeret ingen steder. Tænk at jeg er så oldnordisk...har haft det samme abonnement og samme tlfnummer så længe, som jeg har ejet en mobiltelefon. 

Glæder mig til næste afsnit i aften.

Ugens madplan består bestemt ift konceptet undgå spild af mad, da der bliver ryddet op i rester i fryseren. 

Madplan for uge 36
Mandag: på Mac donalds jeg og yngstesønnen, som belønning for en tapper blodprøvetsgning
Tirsdag: Pastaret med rest kylling fra fryseren, bacon, grøntsager og madlavningsfløde
Onsdag: Toastbrød...hurtigt og nemt, når eftermiddag og aften står på yngstesønnens karate og        forældremøde på skolen
Torsdag: Rest kødsauce på kyllingekød -fra fryseren, skal forvandles til en hurtig lasagne. Igen rart da det er en dag viber sent hjemme
Fredag: Biksemad med rest hakkebøffer og pølser fra fryseren, og spejlæg
Lørdag: Wokret - igen rest fra fryseren. Serveret med nudler.
Søndag: Er til barnedåb, så ved ikke om vi er hjemme til aftensmad. I så fald tages rest hjemmelavet pizza op af fryseren.  




Ingen kommentarer:

Send en kommentar