mandag den 22. september 2014

Madplan uge 39... Og update på mini spare-experimentet

Madplan uge 39
Mandag: Hjemmelavet pizza. Tre udgaver...en med rødbede fra haven, pesto og mozzarella og feta, en med en rest hamburgerryg og en dåse artiskokhjerter fra køkkenskabets dyb, mozarella og pesto, den sidste helt traditionelt med tomatsauce, peberfrugt, pepperoni og pølser fra fryseren og ost selvfølgelig.
der var rigeligt, så der blev inviteret et par gæster og drukket et glas vin til.
Tirsdag: wraps med salat og oksekød
Onsdag: Intet planlagt- aftenvagt og konen alene hjemme.
Torsdag: igen aftenvagt og intet planlagt.
Fredag: Vi kommer nu sent hjem grundet Fest i vand, men planen er kyllingeburger med fritter
Lørdag: Ovnstegt kylling med kartofler og grønt, rodfrugter 
Søndag: Frikadeller med kartofler og råkost.

Ift spareeksperimentet, er der nu installeret spareslange på bruseren, og sparedyser på vandhanerne.
Bilen kun brugt til at bringe ældstesønnen som er kørestolsbruger til et lægebesøg, men ellers har cyklen været flittigt brugt....selv ift aftenvagter i weekenden.
Håber jeg bliver ved med at være lige så god til at tage cyklen, nu når vejret er ved at vende.
Jeg har ikke købt garn siden 2/9. Og kun den lille afvigelse at min søde kone købte den smule garn med hjem, jeg manglede for at færdiggøre min mors fødselsdagsgave. Den tidligere fremvise ribstrikkede poncho.
Så alt ialt går det ganske fornuftigt :-).
Er der andre end mig der syntes godt om programserien Spare-experimentet? 

1 kommentar:

  1. Jeps, jeg kigger med. "Desværre" har jeg taget rådene til mig for mange år siden, så jeg har ikke så mange ting, jeg kan ændre på. Men det er nu sjovt alligevel, når man tænker nærmere over sit forbrug ;)

    SvarSlet