fredag den 10. august 2012

Hjemmelavede fedtfattige knækbrød

Jeg syntes de er så skønne de hjemmelavede knækbrød jeg plejer at lave, og som jeg også har set flere steder her i blogland, men de mange kerner og 1 dl olie er bare ikke lige med mig mod kiloene.
Fandt denne fine opskrift i bogen "Grove løjer" som er modificeret med hvad jeg har i skabene.
Opskriften her er min modificerede.

425 g mel- brugte ca 300 g hvedemel og resten rugmel
40 g kerner- havde kun sesamfrø hjemme
85 g gryn- havregryn og mysli- så der kom lidt små søde tørret frugt indslag.
1½ tsk bagepulver
½ tsk salt
1 spsk olie
3 dl vand

Blandes og rulles tynd ud. Nemmest at dele i mindre portioner og rulle ud. Skæres i små brød fra starten, og bages ved 225 grader i 10 min, hvor de vendes efter de første 5 min. De er dejlig sprøde. Ikke lige så gode som de andre når de spises plain. Men med ost eller pålæg på er de rigtig fine.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar