mandag den 13. august 2012

Hjemmelavede kammerjunkere- lidt grovere

Prøvede idag at bage kammerjunkere selv.
En modificeret opskrift hed

125 g blødt smør
150 g hvedemel
150 sigtemel- kunne godt tænke mig grahamsmel, men havde ikke dette i skuffen
2 pastauriserede æggeblommer- havde dem jo klar til koldskålen
kornene fra 1 stang vanille
75 g sukker
skal fra ½ citron fintrevet
ville gerne have haft kardemomme i - men dette manglede også i skabet. En anden gang :-)
½ dl kærnemælk
1 tsk bagepulver.
Det hele samles til en dej og trilles til små kugler. Trykkes lidt flade. Jeg fik 42 stk af denne portion.  Bages i ovnen ved 200 grader i 10 min. Køles lidt af. Halveres og tørres igen i ovnen ved 200 grader i 5-10 min. Tørrede ikke mine i fulde 10 min, men de kunne godt have brugt fuld tid.


Men de smagte dejligt, og det var nemt. Det der tog længst tid var faktisk at halvere dem.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar