torsdag den 13. december 2012

Luciabrød

Trods sygdom i det lille hjem...både Gusse og jeg er syge idag. Han feber..og næsten død. En 6 årigs beskrivelse...mine øjne svier psykopatisk, mit hoved er ved at sprænges, det føles som at jeg ingen hjerne har og jeg kan næsten ikke gå. Voksenversionen. 39,5 i feber, hovedpine og nægtet at overgive sig til at sove. Hvad panodil og en kort lur ikke kan gøre...sammen med det Anders And blad kæresten senere kom hjem med til ham.
Og ja så hyggede vi med lidt luciabrød

2½ dl lunken vand
25 g gær
100 g smeltet smør
75 g sukker
½ spsk salt
safran - havde jeg dog desværre ikke hjemme
vanillesukker
1 æg
550 g hvedemel

Hæver 30 min. Formes. Efterhæver 20 min. Pensles med æg og pyntes med rosiner. Bages 12-15 min ved ca 200 grader.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar