mandag den 16. februar 2015

En hæklet sprutte

..... Til den første lille babypige i konens kommende mødregruppe. I silkeborg kommune går man som førstegangsfødende  ( og dennes partner) nu til Familieiværksætterne, både før og efter fødslen, med den regulære fødselsforberedelse, men også emner som økonomi, jura og hvordan det er at være par og familie med et spædbarn. Og ja selvfølgelig netværksdannelsen, når mødregrupper ellers ikke skabes som før i tiden.
Men de kommende mødre ( og ja nu en nybagt mor) mødes første gang på eget initiativ idag. 
Og den lille nye skal da have en lille gave fra os. 


Og et lille men....her er det vores familiesammensætning rammer lidt. Med to nu lidt store børn, og en udtalt opfattelse af mig selv som mor, er der lidt mærkeligt at være i disse sammenhænge. For jeg er ikke en del af mødrene og deres mødregruppe, men er heller ikke en del af fædrene....det er jeg alt for meget mor til, og med en helt anden tilgang.....lidt midt imellem, og uden rigtig at høre til nogen steder.
Håber jeg finder ud af, hvordan jeg passer ind....hen ad vejen...

1 kommentar:

  1. Sikke et overskud.
    Mon ikke du finder din rolle, - der er nok andre der ikke lige passer ind i "kassen".

    SvarSlet